-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
- Mangelfullt utredet ekstraavgift
Vegdirektoratet vil redusere lokale utslipp ved å innføre avgift for tunge dieselbiler i særskilte lavutslippssoner. - Trekk forslaget, det er ikke godt nok utredet, svarer NHO.
Statens vegvesen Vegdirektoratet foreslår å innføre en særskilt avgift spesielt forurensende biler.
Tiltaket er verken er godt nok utredet eller vil ha tilstrekkelig miljøeffekt for å nå kravene om lokal utslipp i forurensningsforskriften, skriver NHO på sin nettside.
NHO mener at forslaget i tillegg vil virke konkurransevridende mellom utenlandskregistrerte og norskregistrerte kjøretøy som følge av at førstnevnte ikke blir belastet avgift. De frykter derfor at staten med dette sitter igjen med nok en fiskal avgift uten tilsiktet effekt.
I sitt høringssvar til Vegdirektoratet etterlyser NHO en helhetlig gjennomgang av prinsippene for kjøretøysavgiftene og en vurdering av den enkelte avgift ut i fra totaliteten i dagens avgiftsregime.
NHO vil ha en langt mer insentivbasert struktur som fremmer energieffektivitet og miljøteknologi. Et slikt insentivsystem bør basere seg på belønningsordninger for miljøvennlig atferd knyttet til kjøp og bruk av kjøretøy og sanksjoner for det motsatte, mener næringsorganisasjonen.
Sanksjonene må være kollektive og ikke ramme kun næringslivets transporter som Vegdirektoratet foreslår og belønningene må mer enn oppveie for sanksjonene, skriver NHO.