-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Dypere dekkmønster skal gi mindre problemer
Fra 1. november må også tungbilene ha minst tre millimeter mønsterdybde på dekkene i vintersesongen. Det skal gi mindre problemer med å komme seg fram på vegene om vinteren.
Hver vinter kjører mange vogntog av vegen på grunn av dårlige dekk og manglende kjetting. Mange har problemer med å komme opp bakker og over fjelloverganger. Ved å stille strengere krav til mønsterdybde på dekkene til de tyngre kjøretøyene ønsker Statens vegvesen å begrense disse problemene.
– De fleste i den norske lastebilbransjen kjører med denne mønsterdybden allerede. Det nye kravet vil få størst konsekvens for utenlandske sjåfører, sier Reidar Henry Svendsen i Statens vegvesen.
Hvis det blir avdekket for dårlig mønsterdybde ved en kontroll, kan sjåføren bli nektet å kjøre videre før kjøretøyet har forsvarlig dekkutrustning.
Bakgrunnen for det nye kravet er erfaringene fra de siste årene med vinterdrift og vinterberedskap under tøffe værforhold.
For personbiler er det allerede krav om tre millimeter mønsterdybde på dekk fra 15. oktober i Nord-Norge og fra 1. november i Sør-Norge.