-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
43 sjåfører politianmeldt
En tredel av sjåførene i Statens vegvesens landsomfattende kjøre- og hviletidskontroller forrige uke brøt regelverket. 43 av disse ble politianmeldt.
- Vi ser en liten økning fra tilsvarende kontroll i fjor, sier førstekonsulent Arne Valdemar Nielsen i Statens vegvesen.
- Vi hadde ønsket oss bedre resultater, men arbeidet fortsetter.
- Både myndighetene og bransjen må ta ansvar, og Statens vegvesen ønsker seg blant annet flere førere over på digital fartsskriver for bedre kontrollmuligheter, konkluderer Nielsen.
Antall anmeldelser holder seg stabilt fra i fjor, og 43 førere ble politianmeldt for alvorlige brudd på regelverket.
Det er minimal forskjell på førere fra Norge, EØS eller andre områder.
Tall fra en tidligere undersøkelse gjennomført av Transportøkonomisk Institutt (TØI) viser at overholdelse av kjøre- og hviletidsreglene er ikke en garanti for å holde seg våken bak rattet.
Undersøkelsen peker imidlertid på at det er en tydelig sammenheng mellom brudd på kjøre- og hviletidsbestemmelsene og sjåfører som sovner bak rattet.