-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
350 MAN bybusser til Paris
Bestillingen på 350 busser fra det offentlige trafikkselskapet i Paris, RATP, har en verdi av 75 millioner Euro og er den største noen sinne hos MAN i Frankrike.
Ordren på 350 bybusser er en oppfølger til en ordre på 186 MAN Lion’s City G leddbusser i 2008.
Leddbussene skal leveres frem til 2011, mens den nye ordren skal effektueres i tidsrommet fra 2010 til 2013.
Når alle bussene er på plass hos det franske busselskapet, vil det ha 760 MAN i kjøretøyparken. Dette gjør MAN til den største leverandøren til RATP.
Alle de sist bestilte 350 bybussene er av typen MAN Lion’s City i to-dørs utførelse og med en passasjerkapasitet på nærmere 100, inklusive en rullestolplass.
Bussene har en 6,8 liters dieselmotor på 250 hk. Motorene bygges etter den såkalte MAN PURE DIESEL®-teknologien og tilfredsstiller den strenge EEV-normen (Enhanced Environmentally friendly Vehicle) uten bruk av AdBlue.
Bussene skal utstyres med automatgirkasser som har topografi-avhengig girkasse-programvare, som gjør kjøretøyene ekstra drivstofføkonomiske. Bussene skal for øvrig ha optimal sjåførsikkerhet med bruk av en solid beskyttelsesvegg og videoovervåkning med fire kameraer.
Siden 2002 har MAN Camions & Bus S.A.S. økt sin markedsandel for busser fra 3,7 til 10,6 prosent.
I fjor registrerte selskapet rundt 660 busser av merkene MAN og NEOPLAN, som er en økning på 24,9 prosent fra 2008.