-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Vil inkludere selvstendig næringsdrivende sjåfører
Europaparlamentets sysselsettingskomité stemte i går for at selvstendig næringsdrivende buss- og lastebilsjåfører skal være underlagt de samme regler som dem som er ansatt av selskaper.
Ifølge komiteen er like vilkår nødvendig av hensyn til helse, sikkerhet og rettferdig konkurranse.
Dette gikk imot Europakommisjonens tidligere forslag om at selvstendig næringsdrivende sjåfører skulle unntas fra direktivet om arbeidstid i veitransportsektoren.
Parlamentet må også stemme over saken i plenum.
Bakgrunn
Selvstendig næringsdrivende sjåfører, som alle kommersielle sjåfører, er i dag underlagt forordning 561/2006 om kjøre- og hviletid, men ikke direktivet om sjåførers arbeidstid.
Direktiv 2002/15/EC omfatter kjøring, men også andre aspekter av arbeidstid i veitransport som lasting og lossing, hjelp til passasjerer, rengjøring og vedlikehold, og formaliteter med politi og tollvesen.
Det setter en ukentlig grense på 48 timer i uken i gjennomsnitt, som kan stige til 60 timer i uken - forutsatt at et gjennomsnitt på 48 timer i uken over en periode på fire uker ikke er overskredet.