-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Gasser på i Trondheim
NYE BUSSER: Mandag 23. august slippes 41 splitter nye gassbusser fra Solaris ut i Trondheimsrushet.
Det er mye som skal klaffe når busselskapet Team Trafikk og administrasjons-selskapet AtB i Trondheim setter i drift 41 gassbusser på en gang.
Det er for eksempel en helt annen og atskillig mer tidkrevende øvelse å fylle opp tankene i en gassbuss enn i en dieselbuss.
Til oppstart med den nye gassatsingen er derfor pumpeanlegget på Sorgenfri kraftig oppdatert.
Det er den lokale gasspesialisten Innogas på Tiller som har utvidet fyllekapasiteten til 20 busser av gangen. Solarisbussene tar snaut 1500 liter gass hver, som oppbevares i syv tanker på taket.
Når samtlige plasser er i bruk, regner man med å bruke fem timer på å fylle tankene. Ergo må bussene flyttes i løpet av natten for å få tanket alle til et dagsforbruk.
Heldigvis har jo busselskapet erfaring med gassdrift gjennom mer enn 20 år. Forrige leveranse var på fire gassbusser i år 2000, og disse er fortsatt i daglig drift.
Og gassen driver en 320 hesters Cummins CNG gassmotor. Sjåfører YrkesBil har snakket med roser motoren for sin kjørbarhet og komfort.
- Det er ingen forskjell fra å kjøre de vanlige dieselmotorene, sier sjåfør Marianne Aspås i Team Trafikk.
Busselskapet setter også i drift omtrent like mange busser fra Volvo, hvorav 10 hybridbusser.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no