-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Grand C4 Picasso blir ikke varebil
Selv om Peugeot har fått til 5008, gir Citroen i Norge opp forsøket med å bygge om Grand C4 Picasso til varebil. Komforten blir for dårlig.
Citroen har gjort et nytt forsøk på å få varebilversjon av sin flerbruksbil Grand C4 Picasso.
For når Peugeot har fått godkjent 5008 som varebil, og når C4 Picasso og 5008 er laget over samme lesten, mente man at ”går det for den ene, må det også gå for den andre”.
Men bilene er ikke helt like. Og de små forskjellene gjør at Citroen C4 ikke blir varebil. Salgsdirektør Frank Bauge i Citroen er skuffet – og forklarer:
- Det hele dreier seg om statskassa og komfort. Feste og den øvre knekken på baklukene er forskjellig på Citroen C4 Picasso og Peugeot 5008. Det betyr at det blir bittelitt mindre plass, akkurat nok til at skilleveggen ville bli for langt fremme.
Les alt om varebiler på www.yrkesbil.no/varebil
Bauge forteller at de innredet en bil, men da de sjekket hvor stor plass det ble igjen foran skilleveggen ble de enige om at komforten rett og slett ble for dårlig til å kunne forsvare dette som en Citroen.
- Jeg vurderte plassen – og fant den ikke forsvarlig. Dermed er planene om varebil av C4 Picasso lagt på is. Men ingen skal påstå at vi ikke helhjertet har forsøkt.
Det er også forskjellig fjæringssystem i de to bilene, det er ikke samme frontrute og det er også noen andre mindre forskjeller. Men alt dette kunne man løse – bortsett fra festet og knekken for bakdøren.
Peugeot har typegodkjent sin varebilutgave av 5008 og bilen er priset til kr 199.900 + moms. Bare dager etter at bilen ble klar har forhandlerne kommet med rundt 50 bestillinger. Bilene leveres med løse bakseter som kan monteres inn om bilen senere skulle endres fra varebil til personbil.
- Nå jobber vi med varebilutgave av 5008 med stort glasstak, sier varebilansvarlig Thorbjørn Myrhaug i Peugeot.
- Vi ser at både kan bruke 5 og 7 seter versjonen av 5008 som grunnlag for varebil. Dermed får kundene flere valgmuligheter.
Det er Lafinto som innreder og bygger om Peugeot 5008 til varebil
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no