-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Se den nye Londonbussen
NY ROUTEMASTER: Riktignok har ikke bussen fått noe offisielt navn, men alle kalte den Routemaster. Den nye London-bussen er nå presentert. Video!
Det var selvfølgelig Boris Johnson, Londons ordfører med helt klare ideer om transport i storbyer, som avduket 1:1 mock up’en av den nye dobbelt-dekkeren for London.
Rødfargen kjenner man igjen, og den hyggelige detaljen med åpen plattform bak, slik at man kan hoppe av og på i stampetrafikken på Oxford Street, er også bevart. Ellers er det en flunkende ny, og meget moderne, buss som skal i trafikk i 2011 – før OL-rushet begynner.
Bussen er samtidig i ledd i kampanjen for å "debendify" London. Vekk med leddbussene – ”de lange monstrene har ikke noe på våre gater å gjøre”, ser ut til å være en gjengs oppfatning. Innen utgangen av neste år skal alle leddbussene være borte.
Les også: Buss fra Bentley og Aston M.
Det er Wrightbus I Nord Irland som fikk kontrakten, i konkurranse med kjemper som blant andre Mercedes og Scania. Tre svære dører (bakerste plattform kan stenges med dør, dersom det ikke er noen konduktør der) og to trapper skal sikre god flyt. Og bussene skal ha kapasitet for minst 87 passasjerer,
Driftformen er dieselhybrid, det blir lovet 40 prosent mer effektiv enn dagens busser, og også en stor forbedring (15 prosent) over de få hybridbussene i Londons gater i dag.
Foreløpig gjelder den 7,8 millioner pund store avtalen bare levering av fem busser.
Men Boris Johnson som har fått gjennom en meget kontroversielt avgift for kjøring i indre by, og som ser ut for å få støtte for et enormt elektrifiseringsprogram kommer sikkert til å få de bussene han ønsker også. Når han finner ut at det er disse han virkelig vil ha.