-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Think utvikler varebil
Franske posten skal skifte ut 100.000 biler. Målet er at flest mulig skal være el-drevet. Think er på saken.
Posten i Frankrike satser nå for fullt på elektriske biler. De vil ha store og små elektriske varebiler.
Et viktig poeng er at i Frankrike er postverket en av de aller største bileiere – og de har i det siste testet en rekke elektriske biler i forbindelse post- og pakkedistribusjon.
Målet er å bli ledende i Europa på elektriske biler. Frankrike er selv en stor produsent av elektrisitet, i første rekker fra atomkraftverk.
Les også: Prøvekjørt elektrisk Mercedes Vito
En av grunnene til at Think ser med optimisme på dette anbudet er at Posten stiller utrolig strenge krav til leverandørens servicenettverk. Det kan nesten se ut som om selv franske leverandører vil ha problemer med å tilfredsstille dette punktet.
Men fra høsten 2010 har Think inngått distribusjonsavtale med den franske MOBIVIA-gruppen. I denne gruppen finner man blant annet flere verkstedkjeder, (Norauto, Maxauto og Synchro er kjente navn der) slik at man i tilbudet kan vise til et nett tettere enn noen andre.
Faktisk har MOBIVIA-gruppen laget et eget selskap for distribusjon av Think som heter O2City. Gjennom det har Think-kunder tilgang til 800 verksteder utstyrt for å håndtere den lille el-bilen.
- Det er vanskelig å se hvordan vi kunne være bedre rustet for å møte de nye utfordringene” sier Fabien Derville, direktør for den såkalte Eco-Mobility divisjonen hos MOBIVIA.
Ikke rart da at Think er på hugget. Elbilprodusenten jobber nemlig med å utvikle en liten varebil til formålet. (NB! Bildene er fra dagens Think).
Varebilen skal ha meget høy prioritet, og vil være viktig for selskapet i kampen om det europeiske markedet. Det er stor interesse for elektriske varebiler også i England og i Be-Ne-Lux.
Kanskje er dette veien inn for de små og hendige varebilene i Norge også? Den smarte bilstørrelsen som dessverre ikke har plass til statskassen?
Elektriske varebiler har uansett ikke spesielt store fordeler i Norge, da gevinsten i redusert registreringsavgift er betydelig mindre for varebiler enn for personbiler.
Les også andre varebilsaker på yrkebil.no/varebil
Men for bybruk, vil små og hendige biler som kan kjøre kollektivfelt, parkere på spesielle plasser og ha null lokal forurensing kunne ha andre store fordeler.