-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Snart starter TruckRace-sirkuset
Preseason-testingen regnet bort, men i påsken åpner ballet på Donington. Se også racekalenderen her.
Riktignok regnet årets første test bort. Alle de store lastebilracerne var samlet på franske Nogaro-banen i slutten av mars for å gjøre siste finpuss foran sesongåpning. Solid regn gjorde at ingen ble no’ særlig klokere.
På Nogaro-banen skiftet været så fort mellom de voldsomste regnskyll og strålende himmel at man fikk ikke samlet erfaringer verken om våt eller tørr kjøring. I tillegg var en rekke av lagene også utstyrt med nytt telemetri-utstyr – som heller ikke funket.
Det eneste positive var at Nogaro er en av de få banene der depotene er store nok til at arbeidet på disse bilene kan skje under tak, så mekanikerne behøvde i hvert fall ikke bli våte, samtidig som de ble frustrerte.
I følge rapporter var Aravi-teamet, med sine Renaulter de ivrigste mens de to gule MAN’ene fra Egon Allgäuer var vanskelig å holde fra hverandre, for de var fremdeles ikke utstyrt med startnummer.
Og hos Truck Sport Bernau var det morsomst, for Uwe Nittel hadde byttet ut sin snuteb-ilFreightliner med en Cab-Over MAN og dro av banen mange ganger.
Og teamkammeraten, regjerende europamester Atonio Albacete viste seg å samle opp enda mer grus enn Nittel gjorde.
Det er nytt regelverk for dekk i år, for å sikre at ingen får tvilsomme fordeler blir dekkene fordelt etter et lotteri mellom de ti fremste bilene (målt etter forrige løp).
Det som er litt kjedelig er at det kanskje ikke blir flere enn ti biler, foreløpig ser det ut til at bare fem team kommer til å delta i alle rundene.
Her er kalenderen
Sirkuset starter på Donington den 23-24 april, så er det Misano i mai, Albacete og Nogaro i juni, Nürburgring og Smolensk i juli, Mest i august, Zolder i september Jarama 1. og 2. oktober og avslutning på Le Mans uken etter.
En lang sesong. Og de som vil vite mer finner det på www.truckrace.info