-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nå er Euro 6 på veien
De aller første Euro 6 lastebilene er nå lansert. Fra Scania. YrkesBil har kjørt dem.
Det lyste stolthet i øynene på Scania-organisasjonen som denne uken kunne servere blodferske Euro 6-biler for verdens lastebil-fagpresse.
For at Daimlers kjekke ”vi er først-holdning” har vekket Scania-folket til dyst er det ingen tvil om.
- Først til å vise motoren, ja, men hvem er det som har en hel serie biler på veien til verdenspressens frie bruk? var gjennomgangstonen fra Scania-folket som holdt hoff på Hallandsås Rasta på E6 en liten time sør for Gøteborg.
Det vil si – i skrivende stund er det faktisk kun den skandinaviske delen av pressen som har kjørt bilene. Europeiske journalister skal kjøre Euro 6-bilene i Sveits i neste uke.
Og de får ikke kjørt bilene slik vi fikk – med en rekke artige kombinasjoner man ikke ser så mye av ellers i Europa.
Ja, for det var kanskje det aller mest interessante for min del under denne lanseringen:
Å kunne veksle fra korte 39-tonns 4x2 euro-semier via en ”norsk” 6x2-variant med 4,30-høyde – til å kjøre en 58-tonns 25,25-bil gjennom små svenske landsbyer og rundkjøringer.
Les også:
Og både i R-versjon og G-versjon. Med 440 og med 480 hester.
Euro 6? Ja – det er en fascinerende avansert teknologi som har kostet Scanias 600 utviklingsingeniører blod, svette og tårer – og noen milliarder kroner
Men sett fra førerens synspunkt, bak rattet i en 25,25-meters R440 med 58 tonn på slep, er det rett og slett ingen forskjell.
- Vårt mål med Euro 6, sier Scania, har vært å lage motorer som er like sterke og like nøysomme som Euro 5.
Men som altså forurenser bare en brøkdel av partikler og nitrogenforbindelser. Nyt bildene!