-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kontroll på lastebilkostnadene?
I hvert fall viser det seg at totalkostnadsindeksen for lastebiltransport forble uendret fra mars til april 2011.
Men dessverre: Det bedrer ikke det faktum at totalkostnadene har steget 6,0 prosent siste 12 måneder. Det viser ”Kostnadsindeks for lastebiltransport, april 2011” fra Statistisk sentrabyrå (SSB).
Og her er detaljene:
Dekkindeksen har steget med 1,5 prosent siste måned. Fra april 2010 til april 2011 har indeksen gått opp 8,2 prosent.
Kapitalkostnadsindeksen gikk derimot ned 1,3 prosent fra mars til april. Det siste året har denne delindeksen øket med 3,3 prosent.
Prisutviklingen på diesel førte til at drivstoffindeksen gikk opp 0,6 prosent fra mars til april. Total har drivstoffindeksen steget med 13,9 prosent siste året.
Reparasjons- og servicekostnader har også steget fra mars til april, med 0,3 prosent. Siste tolv måneder med 3,7 prosent.
Om drivstoffindeksen: SSB forklarer at drivstoffindeksen bygger på faktiske pumpepriser hos forhandlere over heile landet. Selv om det kan være avvik i enkelte måneder, viser sammenlikninger at utviklingen i pumpeprisene over tid er svært lik utviklinga i prisene på dieselavtalene til de store drivstoffleverandørene.
YrkesBil.no følger kostnadesbildet, eksempler: