Wrangler til godt under halvmillionen

Med relanseringen av Jeep dukker det opp et artig machoalternativ i varebilsegmentet – til en hyggelig pris.

Publisert

Wrangler ser ut som noe fra juratiden, men til overkommelig pris må jo bilen være bortimot uimotståelig for alle med et snev av amerikanske sympatier.

For dette er Jeep, originalen, merkenavnet alle de andre er generisk omtalt som.

Se hovedsak om Jeep-relanseringen her.

Den rammebygde bilen leveres med en 2,8-liters rekkefirer som yter enten 175 eller 200 hester og kommer med 4-trinns automatgir.

KORRIGERT 23. JANUAR: Med oppgitt lengde 4,75 meter, som er omtrent som en Ford Mondeo, burde også bilen by på rimelig plass til statskassen uten å kverke førerplassen.

- Det er absolutt akseptabel plass bak rattet, sier Jon Winding-Sørensen, som har prøvesittet bilen.

Bilen veier to tonn, som begrenser nyttelasten til drøyt 500 kilo. Til gjengjeld trekker den også to tonn tilhenger.

OBS! Vekten synes på ytelsene. 0-100 går på 13,5 sekunder, og CO2-utslippet tilsvarer snaut 3 Priuser.

I Norge lagerføres bilen i såkalt Sahara-utgave, med 200 hk, automat, lakkerte skjermer, hardtop, skinnseter, cruise og stigtrinn. Da koster den 450.000 kroner.

Men du kan får en strippet utgave helt ned i 390.000 kroner, da med 175 hester og 6-trinns manuell. Begge varianter kommer med 5 år/100.000 km garanti.

Konkurrenter? Nææ. Den opererer egentlig i eget segment prismessig under og funksjonsmessig til siden for de øvrige varebilSUVene.

Wrangler varebil passer for dem som trenger en liten, 2-seters firehjulstrekker med røft design. Sånn sett kan den for noen være et alternativ til pickup.

Powered by Labrador CMS