-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Første Euro 6-bil registrert
Omsider er EU-kommisjonens retningslinjer for Euro 6 fastslått. Dermed er det mulig å registrere tunge kjøretøy etter den nye standarden.
Det er Scania som opplyser dette i en pressemelding. De var som kjent først på markedet med Euro 6-biler.
Scania har allerede levert Euro 6-biler til kunder over hele Europa, men uten at det i første omgang var mulig å registrere dem som Euro 6.
De første leveringene fant sted i Nederland i februar, og Scanias Euro 6-biler har også blitt registrert i Sverige.
Sveits og en rekke andre europeiske land vil åpne for registrering de kommende ukene.
De nye Euro 6-utslippsstandardene for tunge kjøretøy trer i kraft i EU og utvalgte nærliggende land (blant annet Norge) fra 31. desember 2012 for nye kjøretøymodeller, og et år senere for alle kjøretøy.
Scania har levert lastebiler som møter utslippskravene i nesten ett år, men disse har ikke kunnet bli registrert som Euro 6-kjøretøy før retningslinjene var blitt fastsatt.
For å akselerere overgangen har tyske myndigheter nylig utvidet og økt statlige investeringssubsidier for transportindustrien for å også dekke Euro 6-kjøretøy.
Samtidig er det pågående diskusjoner om å introdusere en ny, mer favoriserende bompengeordning for Euro 6-kjøretøy på tyske motorveier.
Disse insentivene kan være med på å veie betydelig opp for de høyere kostnadene for den nye teknologien.
- Vi gleder oss over at tyske myndigheter har besluttet å støtte befraktere som er villige til å investere i renere teknologi tidlig, sier Martin Lundstedt, Executive Vice President og Head of Factory and Franchise Sales hos Scania.
Scania tilbyr per i dag 13-liters Euro 6-motorer på 440 og 480 HK. Disse er primært tiltenkt langtransport. Scania opplyser at de gradvis vil utvide utvalget til å dekke alle konfigurasjoner og transportbehov.
Bildene viser inspektør Cetin Pektas og sjåfør Jan Sjölander ved registreringen av den første Euro 6-bilen i Sverige.