-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Resultatsesongen har startet
Den første av de store transportørene har årsresultatet ferdig. Resultatmarginen ble 2,8 prosent. Det er over bransjegjennomsnittet for 2010, men under selskapets egne 2010-tall.
Kingsrød Transport AS (Sarpsborg) kan nok en gang presentere pene resultater.
Selskapet rangerte i 2010 som 5. største selskap innen Godstransport på vei i Norge, men det er også verdt å merke seg at de har meget hyggelige kurver med langsiktig pen stigning hele veien fra 1998 til og med 2011.
Tallene viser at omsetningen er noe opp til 380 millioner i 2011 mot 350 millioner i 2010. Selskapet har dog vært oppe i 414 millioner tidligere (2008).
Resultatet før skatt er imidlertid noe ned i 2011 til 10 millioner og 2,8 prosent, mot 3,6 prosent i 2010.
Til sammenlikning var gjennomsnittlig resultatprosent for de 500 største selskapene innen Godstransport på vei i 2010 på lave 2,2 prosent.
15 prosent har levert
I skrivende stund har drøyt 350 aksjeselskap innen Godstransport på vei registrert godkjente årsregnskap for 2011 i Brønnøysundregistrerne.
Det er 15 % av samtlige aktive aksjeselskap i denne bransjen.
Naturlig nok er det gjerne de med de ryddigste regnskapene som er første ute, i god tid før siste frist.
Og mange vil fremheve at ryddighet og gode resultater også henger naturlig sammen.
Rundt 10 prosent av de som har levert, har minustall. Flest minustall synes dessuten å forekomme blant de minste aksjeselskapene, de med under 2 millioner i omsetning.
Til sammenlikning leverte 36 prosent av samtlige selskaper i bransjen negative resultater i 2010.
Heller ikke de større selskapene (og da har nesten ingen av de virkelig store levert enda) synes å gå med store plussmarginer.
Snittet i resultatmargin på de 10 største som har levert til nå er på 2,5 prosent.
Mellomstore mest lønnsomme
De virkelig lønnsomme bedriftene, om man ser på resultatmargin, finner vi i bedriftene som omsetter mellom 10 og 20 millioner kroner i året.
Gjennomsnittlig resultatmargin for denne gruppen er 5,5 prosent – og hver femte bedrift ligger mellom 10 og 20 prosent.
Kilder: Brønnøysundregistrene/Proff Forvalt.