-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Pene salgstall for YrkesBiler
Både varebil- og lastebilmarkedene er i ferd med å stabilisere seg på 2012-nivå. Og Scania fortsetter å skli fra.
PÅSKETALL: De aller siste nøttene fra OFV viser hyggelig utvikling for lastebilmarkedet.
Per 25.3 ligger totalen for lastebiler over 3,5 tonn kun 0,5 prosent bak fjoråret.
Årets første to måneder ga nemlig antydninger om en viss avkjøling i markedet. Nå kan dette se ut til å kun være midlertidig effekt av ekstra høyt «svenskepress» før årsskiftet. Les: Kampen om markedsledelsen.
Så langt i år fortsetter imidlertid Scania trenden med å skli avgårde i enslig brudd. Ledelsen over Volvo er nå oppe i 61 biler (over 3,5 tonn, som betyr at ledelsen i klassen over 16 tonn er ytterligere en håndfull biler).
Varebilsektoren opplevde imidlertid en ganske sjokkartet start på året i motsatt retning, med svært høye plusstall.
Per 25.3 er imidlertid også denne klassen stabilisert omtrent som i fjor på samme tid, kun 2,7 prosent over.
Råtassen i varebilsektoren, VW Nytte, holder riktignok ikke 40-prosenten lenger. Men det er heller ikke langt unna. Andelen av markedet er hele 39,6 prosent.
Store glede er det nok også i varebilavdelingen hos Mercedes, som kan notere andreplass på tabellen og en markedsandel på hele 9,6 prosent.
Det ligger godt over ambisjonen for året totalt, og er faktisk hele 57 prosent økning fra samme tid 2012.
Bestselgeren er Vito, men nykommeren Citan markere seg også.