-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Konkursblaff i mai, faren over i juni?
Etter et urovekkende renn av godstransportkonkurser i mai, ser juni ut til å falle tilbake til normalnivå.
GODSTRANSPORT PÅ VEI: YrkesBil kunne nylig melde om en stygg utvikling i konkursfrekvensen for transportbransjene.
Tallene så langt i år er stigende, med en ekstra dramatisk mai måned.
Utviklingen kunne man godt velge å se i sammenheng med en rekke andre urovekkende trender for norsk økonomi belyst i næringslivspressen de siste ukene.
Men kanskje er det ikke fullt så ille likevel?
Antallet konkurser hittil i juni, med bare 3 arbeidsdager igjen, innen Godstransport på vei ligger på bare 12 – målt mot hele 30 i mai. Det er halvering av tallene.
I tillegg kommer for øvrig 1 virksomhet innen Flyttetransport, 2 innen Turbiltransport og 5 innen Budtjenester. Tallene gjelder for juni per dato.
De sistnevnte sektorene ligger dermed fortsatt noe høyt målt mot åre så langt, selv om tallene er for små til egentlig å kunne tilskrive statistisk signifikans.
Statistisk signifikans, ja.
Det samme gjelder en enkelt god måned for Godstransprot på vei. Vi bør altså derfor ennå se det an en måned eller to før vi på nytt friskmelder sektoren for alvor.
Men det er godt møte sommeren med et visst håp.