-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Antall el-varebiler tredoblet i 2013
Volumet av registrerte elektriske varebiler er fortsatt lavt, men fjorårets takt var eksplosiv. Så langt i år er det Citroen og Peugeot som kjemper om tronen.
REGSTAT: I følge SSB økte den samlede bestanden av registrerte elektriske varebiler fra 159 biler ved utgangen av 2012 til 511 biler ved utgangen av 2013.
Hittil i 2014 har imidlertid elbilsesongen startet sent.
I følge OFV er det per 21. april registrert 131 elektriske varebiler. Det tallet er så godt som identisk med registreringene på samme tid i fjor, som var 134.
Sammensetningen av biler har imidlertid endret seg radikalt.
Mens det i fjor var den utgående Ford/Azure Connect som lå på topp, har nå Peugeot Partner klatret til topps med 94 biler så langt.
På andreplass finner vi at tvillingen Citroen Berligo faktisk biter godt fra seg med 34 biler så langt.
Men ned til tredje og fjerde plass er avstanden stor. Renault har ikke fått noe fart på salget av elektriske Kangoo, som står med to biler.
Mer interessant er det av Nissan allerede har registrert en elektrisk NV200. Dette er imidlertid etter alt å dømme en bil importøren selv har til uttesting, for bilen er ikke kommersielt lansert ennå.
Det er imidlertid all grunn til å holde øye med statistikken utover året - det er god grunn til å tro på tredobling også¨i 2014:
Peugeot har uttalt målsetting om å levere 1000 biler alene. Citroen har definitivt ikke tenkt å la konsernfetteren leve uten konkurranse. Og så blir det spennende å se hva Nissan kan utrette med eNV200 – med erfaring i sin suksess med personbilen Leaf.