-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volvo nå med Econic-konkurrent
– Det er kontinuerlig økning i etterspørselen etter kjøretøy for renovasjon og smart bydistribusjon, forklarer Pernille Sustovic i Volvo Trucks.
DISTRIBUSJON: Volvo kommer nå med LEC, altså lavt førerhus, på nye Volvo FE i Euro 6-utførelse.
Hittil er det kun Mercedes som med sin - klikk her - Econic har kunnet tilby dette.
LEC er forkortelse for Low Entry Cab, og er spesialdesignet for renovasjonsvirksomhet og bydistribusjon. Førerhuset har lavt innsteg, flatt gulv, godt utsyn og plass til fire personer.
– Det er kontinuerlig økning i etterspørselen etter kjøretøy for renovasjon og smarte løsninger for bydistribusjon, sier Pernille Sustovic, som er segmentansvarlig for distribusjon i Volvo Trucks.
- Vi er den eneste produsenten som kan tilby en renovasjonsbil med lavt innsteg og automatisert manuell girkasse som et alternativ til automatgir. Volvo I-Shift gjør kjøringen mer drivstoffeffektiv og dens lave vekt tillater ytterligere nyttelast.
Gjennomgangsførerhus
Chassis, drivlinje, design og instrumenter er mer eller mindre identiske med standard FE, og nye LEC skiller seg derfor ut med «gjennomgangsførerhuset».
Innstegshøyden er 530 mm, og med knelingsfunksjonen aktivert, kan den senkes med ytterligere 90 mm. dørene kan åpnes 90 grader og gulvet er helt flatt.
Førerhuset kan tilpasses opp til tre passasjerseter. Førersetet er plassert lengre frem for å sikre best mulig utsyn forover og ut til sidene av kjøretøyet. I tillegg har førerhuset store speil inkludert nærsiktspeil. Ekstra sidevinduer bak B-stolpene er tilgjengelig som tilvalg.
Praktiske detaljer
– Volvo FE LEC er laget for å gjøre daglige operasjoner enklere for sjåføren og mannskapet. Derfor har vi lagt stor vekt på de praktiske detaljene, sier Lars Franck, produktansvarlig for spesialkjøretøy i Volvo Trucks.
Eksempelvis vil knelingsfunksjonen aktiveres med en gang parkeringsbremsen er på, for å kunne komme seg enda raskere inn og ut av førerhuset.