-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Hyundai med ny «sprinter»
Hyundai kommer med en ny varebil i Sprinter-klassen til Hannover-utstillingen. Kanskje kommer den til Norge.
3,5 TONN: To uker før Hannover-utstillingen IAA åpner, dukker Hyundai opp med noen forsiktige skisser av en varebil som skal lanseres der.
At den også skal til bilutstillingen i Paris uken etter, tyder på at det også gjemmer seg en minibuss, eller en VIP-limo et sted inne i den oppskriften.
Det eneste fabrikken sier om akkurat det, er at bilen er bygget på en meget fleksibel arkitektur, slik at den kan komme med en rekke forskjellige karosserier, inklusive et flat-bed.
Hva de imidlertid ikke sier noe om er for eksempel hvilken ende bilen skal drives i, eller om det blir muligheter for 4x4 her.
Det eneste vi faktisk vet konkret er at den skal hete H350 – hvis ikke den antydede betegnelsen på nummerskiltet også bare er et konsept.
Men det tyder vel i hvert fall på at vi snakker om en 3,5 tonns bil.
Den norske importøren har ikke tatt noen beslutning med hensyn til import ennå. Men det er kanskje på tide at man gjenoppliver tanken på dedikerte nyttebilsentra fra noen år tilbake.
Den ferske Hyundai-direktøren Thomas Rosvold har jo et godt grep om varebiler, det viste seg da han styrte Peugeot-skuta.
H1-modellen gjorde seg i sin tid bemerket på varebilmarkedet, og det ble solgt innpå 9000 av den, totalt.
Det var år der den luktet på 1000-tallet. Men de siste årene har salget ligget på et par hundre, og så langt i år har ikke salget nådd femti en gang.
Bilen er hva Hyundai kaller et «globalt produkt», men siden den skal bygges på fabrikken i Tyrkia er det åpenbart at denne har kvaliteter og egenskaper som passer for Europa.