-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Med 8-trinns automat
Den store kassebilen Daily er nylig komplett fornyet. Nå kompletteres den med en 8-trinns automatkasse fra ZF.
GIRKASSE: Iveco Daily er i støtet. Bilen ble nylig kåret til ”Van of the Year 2015”.
Nå er også den splitter nye 8-trinns automatgirkassen fra ZF satt i produksjon. HI-MATIC er navnet Iveco selv bruker på denne girkassen. Uansett vil den nok være et kjærkomment tilbud ikke minst til kresne norske kunder.
Iveco opplyser at kassen «skifter gir på mindre enn 200 millisekunder», hvilket vel kan la seg oversette til 0,2 sekunder. Kjapt det også. Dessuten håndterer den et dreiemoment på opptil 470 newtonmeter.
Elektronikken åpner for to forskjellige kjøremodus. I Eco-modus skjer girskiftene ved lavt motorturtall, med formålet økt komfort og redusert drivstofforbruk. I Power-modus skjer girskiftene raskere og på høyere turtall, slik at motoreffekten utnyttes best.
HI-MATIC skal være tilgjengelig på de fleste av Iveco Dailys 8.000 ulike modellvarianter fra 3,5 til 7,0 tonn totalvekt.