-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Uuups, det var visst ikke permanent 4X4 likevel
YrkesBils testsjåfør fikk beskjed om at lastebilen var utstyrt med permanent firehjulsdrift. Men i en glatt og bratt motbakke oppdaget han fort at noe ikke stemte.
Volvo FL 4X4 er på plass i Norge, og YrkesBils testsjåfør Jarle Berg har vært ute og prøvekjørt nyheten. Som vanlig fikk han med seg informasjonsbrosjyre fra Volvo-importøren om bilen, hvor det står at denne modellen har permanent firehjulsdrift.
– Derfor bestemte jeg meg for å sette den på en liten prøve for å teste fremkommeligheten på det glatte føret som er ute nå, forteller Jarle.
Begynte å spinne
Etter hvert finner han en motbakke som er både glatt og bratt. Midtveis i bakken stopper han helt opp for så å ta i gang igjen.
– Da begynte bilen bare å spinne mens den gled sakte bakover. Jeg stoppet og oppdaget en bryter på dashbordet som var til firhjulsdrift-systemet og trykket inn denne. Da merket jeg at framhjulene begynte å jobbe, og bilen dro seg oppover bakken, forteller testføreren.
En smule forvirret kontakter han Volvo Norges informasjonssjef Torstein Magelssen, som mener det skal være permanent firehjulsdrift på bilen – men lover å undersøke saken nærmere.
To alternativer
Etter kort tid melder Magelssen tilbake:
– Det viser seg at informasjonen vi har gitt til pressen ikke stemmer. Bilen kan bestilles med permanent firehjulstrekk eller med en fordelingskasse der man selv velger å koble inn drift på foraksel. Vår demobil har sistnevnte alternativ, opplyser informasjonssjefen.
– Jeg skulle selvsagt ha funnet ut av dette, isteden var det en våken Jarle Berg i YrkesBil som gjorde oss oppmerksom på dette. Takk til Jarle!, skriver Magelssen i en melding til pressen.
PS. YrkesBil kommer tilbake med en mer utfyllende artikkel om den nye lastebilen, som testsjåføren for øvrig har fått et veldig godt inntrykk av.