-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ta hensyn til syklistene
Unngå ritt-traseene om du kan og ta spesielt hensyn hvis du må kjøre der, oppfordrer direktør Geir A. Mo i Norges Lastebileier-Forbund (NLF) når sykkelrittet Styrkeprøven mellom Trondheim og Oslo avvikles denne helgen.
Styrkeprøven som er et av verdens aller største sykkelritt avvikles kommende helg. Løpet går over 543 kilometer fra Trondheim til Oslo og vil uten tvil prege trafikkbildet på traseen det kjøres.
Derfor er det viktig at alle trafikanter utviser størst mulig hensyn til deltakerne.
– Yrkessjåfører med ansvar for tyngre kjøretøy må være ekstra forsiktige, siden lastebiler bærer med seg et langt større lufttrykk enn andre trafikantgrupper, og kan derfor forårsake ubehagelige og til tider farlige situasjoner – selv om de holder avstand og kjører pent forbid, presiserer Mo.
Samarbeider med NLF
For å nå ut til flest mulig bak rattet på de største kjøretøyene, har arrangørene bak Styrkeprøven inngått et samarbeid med NLF for å drive opplysningsarbeid.
Dette ble med stort hell også gjort under fjorårets ritt. NLF sender ut SMS til samtlige medlemmer hvor det oppfordres til at alle tungbiler som ikke har et konkret transportoppdrag i rittets trasé, bør bruke omkjøringsveger.
– Vi samarbeidet i fjor og så at dette ga resultater. Syklistene rapporterte om svært hensynsfull kjøring fra lastebilene som måtte bruke vegen sammen med dem, sier daglig leder for Styrkeprøven AS, Morten Mørk.
Østerdalen et godt alternativ
Rittet følger E6 fra Trondheim til Kvitfjell og vil i dette området være mest utsatt. Her er Østerdalen ideell som omkjøringstrasé siden den går langt utenom sykkelrittet.
Deretter går traseene over på fylkesveger på vestsiden av Losna og Mjøsa til Biri, og RV4 videre til Gjøvik. E6 fra Fåvang vil derfor være upåvirket. Rittet fortsetter sørover fra Gjøvik langs RV33 på vestsiden av Mjøsa og fylkesvegene til Nedre Romerike. E6 følges på siste etappe inn til Oslo.