-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volkswagen øker på vare
Med 273.300 nyttebiler økte Volkswagen Nutzfahrzeug salget med 6,4 prosent i årets første syv måneder.
Markedet i Europa viste et skikkelig løft, og T-modellene, sammen med Caddy, var det som bidro i løftet for VW-registreringene. «Markedene i Midt Østen, Sør-Amerika, Afrika og Asia-Stillehavsområdet er imidlertid en utfordring» sa Bram Schot, styreansvarlig for salg og markedsføring.
Og det sier seg selv at andre markeder betyr mye. Det var «bare» 188.000 av totalen som ble solgt til det de kaller Vest Europa ut juli. Tyskland alene tok 71.200 av disse bilene – en økning på 7,6 prosent, mens «Øst Europa» økte med hele 12,5 prosent, til 19.300 biler.
Norge følger ikke helt den samme rytmen som resten av Europa. Etter de første 7 månedene ligger VW 2,5 ette fjoråret, akkumulert, selv om de hadde en knall-juli, opp 20,6 prosent.
Men vi er avvikere når det gjelder modeller også. Globalt var 42 av totalen T-Serie biler. Caddy var neste, med 33 %. Så kom Amarok med 15 prosent og til sist Crafter, med 10 prosent.
I Norge var fordelingen i årets første syv måneder, bortsett fra for T-bilene, helt annerledes: T-klassen representerte 41 prosent av det samlede norske volumet, men derfra sprikte det:
Caddy var på nesten halvparten av totalen, mens Amarok nøyde seg med 7 prosent og Crafter med 3.