-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
Verdenspremiere på Ken Blocks signerte varebil
Oslo Motor Show kan denne gang by på en verdenspremiere: Ford Transit Custom V-Sport Ken Block Signature Edition. Så kryss av i kalenderen for siste helg i oktober.
Hvem har ikke hørt påstanden om at «det er jo bare en varebil»? Men hvorfor skal varebiler se ut som noe gørr kjedelig med trist lakk? Akkurat dette har Ford grepet fatt i som den første europeiske varebilprodusenten til å systematisere byggingen av sportslige varianter.
På Oslo Motor Show vil du se mange eksempler på hvor flott en varebil kan bli. Og en av de tøffeste som står på Lillestrøm er naturligvis byggenummer én av Ford Transit Custom V-Sport signert Ken Block.
VAN + med tilhold utenfor Drammen står som importør, distributør og salgsfremmer mens Ferno Norden i Horten, blant annet kjent for å utruste utrykningskjøretøyer, har opprettet en egen produksjonslinje og blir autorisert av Van Sport for å bygge utstyrspakkene.
Ingar Solli Bråthen i VAN + har fått den svarte Forden i hus og det skinner i nydesignet front og hekk, endret luftinntak og i de nye lyktene. Interiøret er dessuten betydelig oppgradert og understellet strammet opp. Og kanskje viktigst: på høyre side for passasjersetet står skiltet med Ken Blocks signatur og bekreftelsen på at dette er utgave nummer én.
– Dessverre kommer ikke Ken Block selv. Han ville gjerne vært her, men kjører løp denne helgen, medgir Bråthen.
– Det gjøres ingen inngrep i selve bilens konstruksjon når de bygges om. Alt nytt som påmonteres passer inn i de originale festene. Det gjelder også for understellendringene som gjøres. Derfor endres heller ikke bilens vekter. Tuning av de samme bilene kan bli neste steg i programmet, medgir Ingar Solli Bråthen.
Sagt enkelt: Bilene blir først og fremst tøffere å se på og bedre å kjøre, avhengig av hvor dypt kunden graver i lommeboken.
V-Sport-bilene består av Fordene Transit Connect, Transit Custom og pickupen Ranger. Så kommer Ken Block Edition på toppen. Sistnevnte skal det bygges 500 nummererte av. Intens jobbing fra VAN + gjør at 40 av dem havner i Norge.