-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Sniktitt på ny Stralis
Iveco skulle få en pris for kvaliteten på deres fabrikk i Madrid. Da benyttet de samtidig anledningen til en kjapp forhåndsvisning av en ny anleggsbil.
Det var etter at Sergio Marchionne, Ferrarisjef, toppsjef for FiatChrysler-gruppen og også styreformann for CNH Industrial, hadde mottatt World Class Manufacturing-utmerkelsen at Iveco fant tiden inne til å forhåndspresentere den nye Stralis X-Way.
En bil for anleggsarbeid, spesielt godt egnet der det også er behov for off-road egenskaper.
– En blanding av Trekkers chassis-styrke og Ivecos drivstoff-økonomi, var en av beskrivelsene som ble gitt.
Lav tomvekt
Det påstås at bilen får segmentets beste nyttelast, og at tomvekten på Super Loader-versjonen på 8x4 chassis var så lav som ni tonn. Det skal visstnok også være en best-i-klassen verdi.
Den vil kunne leveres med 9, 11 eller 13 liters motoren, alle uten EGR og uten regenerering, med de fordeler (blant annet lavere vekt) som det medfører. Skivebremser er også med på å minske vedlikeholdsutgiftene.
Bilen tilbyr en rekke skreddersøm-muligheter. Forskjellige aksler, en rekke kraftuttak-muligheter, hydrostatisk drev – listen er lang, og det vil også bli mulig å velge mellom tre forskjellige hytter.
Klar til høsten
Selve debuten vil finne sted på Solutrans i Lyon mot slutten av november, men allerede i september vil den være på plass hos forhandlere over hele Europa.
Bilen skal også konkurrere om «Årets Truck 2018» tittelen.