-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volvo FE med sterkere motor
350 hestekrefter, 1.400 Nm og en ny foraksel med akseltrykk på opptil ni tonn.
Med dette vil Volvo Trucks gjøre FE til et mer attraktivt valg for krevende oppdrag innen distribusjon, avfallshåndtering og lett anleggskjøring.
Volvo FE 350 er nå tilgjengelig med vogntogvekt (GCW) på opptil 44 tonn og passer både som singelbil og i kombinasjon med slep.
Tippbiler, kranbiler og feiebiler er noen eksempler på treakslede kombinasjoner hvor den økte motorressursen kan gi muligheter for høyrere produktivitet.
Motoren, D8K Euro 6, er tilgjengelig for samtlige førerhuskombinasjoner, også for førerhus med lavt innsteg, og kan kombineres med Volvo I-Shift eller helautomatisk girkasse.
– FE er en fleksibel og smidig lastebil som utfører jobben sin like effektivt i regionaltrafikk, som i tett bytrafikk. Nå utvider vi bruksområdet ytterligere ved å tilby et alternativ med høyere presisjon og økt nyttelast, noe som har blitt etterspurt av mange kunder, sier Anders Edenholm, Segment Manager Distribution hos Volvo Trucks i en pressemelding.
Salgsstart skjer i slutten av juni og produksjon starter i september. Ytterligere produktnyheter i FE-programmet vil bli presentert i løpet av høsten 2017.
Fakta Volvo FE 350
Motor: Volvos 8-liters dieselmotor, D8K Euro 6, med 350 hk/1 400 Nm.
Girkasse: Volvos automatiserte girkasse I-Shift, eller helautomatisk girkasse.
Kraftuttak: Opptil 600 Nm.
Førerhus: Lavt førerhus, komfort førerhus, langt førerhus, førerhus med lavt innsteg. Vogntogvekt (GCW): Opptil 44 tonn.
Akselkonfigurasjoner: 4x2, 6x2, 6x4. Finnes også som 4x2 trekkvogn.
Foraksler: 7,1–9 tonns akseltrykk.
Bakaksler: 13–23 tonns akseltrykk.