-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Så langt kom Isuzuen på en tank diesel
1.602,5 kilometer ble fasiten.
Hvor langt kommer egentlig en Isuzu D-Max med nyutviklet dieselmotor på èn tank drivstoff?
Dette var utgangspunktet da importøren, RSA, la ut på tur fra Oslo fredag 15. september.
Lang dag
Sjåførene på turen var Steinar Jortun og Anders Tollaas.
Etter en kort middagspause i Trondheim fortsatte ferden nordover i regnvær, tidvis på strekninger som var preget av anleggsarbeid. Polarsirkelen ble passert klokken 05.30.
Fauske ble passert lørdag morgen.
– Vi skjønte etterhvert at dette kom til å bli en lang dag, det var fortsatt bra med drivstoff igjen på tanken, sier salgssjef for Isuzu Norge, Steinar Dokken, i en presseuttalelse.
0,47 per mil
Veiene er kuperte og etter en liten kaffepause hos Fagerthun Bil i Narvik tok de fatt på de bratte bakkene etter Bjerkvik. Setermoen og Bardufoss ble passert, og da de kom til Nordkjosbotn fulgte de E6 videre i retning Alta.
Etter Skibotn og et godt stykke inn i Kåfjord Kommune i Nord-Troms stoppet Isuzuen. Tanken på 76 liter var da helt tom, og totalt hadde pickupen da tilbakelagt 1.602,5 kilometer på en tank drivstoff, noe som tilsvarte 0,47 liter per mil.
Sjåførene Jortun og Tollaas innrømmer at turen ble lenger enn forventet:
– At en så stor og tung bil kjører over 1.600 kilometer på en tank er imponerende. Vi må også huske på at vi har hatt relativt mye regn frem til Saltfjellet og mye veiarbeid.
Prikken over i'en
Isuzu Norge mener den nye Euro 6-motoren uten behov for Adblue-tilsetning leverte varene.
– Da vi passerte Skibotn og kjører langs Lyngenfjorden med utsikt mot Lyngsalpene i strålende vær, det var virkelig prikken over i`en for en lang, men fantastisk tur, sier oppsummerer Dokken.