-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Scania-kunder platooner
Sammen med to store transportører skal Scania nå prøve ut platooning i praksis.
Ikke lenge etter at MAN har fortalt om sine platooning-forsøk – vogntog, sammenkoblet ved hjelp av elektronikk – som gjennomføres med en stor kunde, før Scania forteller om det samme. Bare dobbelt så mye.
De skal nemlig ut på landeveien med disse elektroniske togene sammen med to kunder. En i Spania og en i Finland.
Acotral heter den spanske stor-transportøren. I disse dager setter de i gang to lastebilkonvoier, hver med tre biler.
Det er Scania R450 semier som skal benyttes. Den ene ruten vil bli 350 km. mellom Ribarroja og Getafe, den andre blir kortere, 200 km: Valladolid-Getafe.
Sjåførene som skal være med er spesialutdannet for disse jobbene og skal bidra til den etterfølgende evalueringen. Acotral, som har vært en pådriver for mange små revolusjoner i spansk landeveistransport, har planer om mange flere konvoi-ruter.
I Finland er det Ahola som skal jobbe sammen med Scania om denne nye teknologien. Der planlegger transportøren tog med «tre eller flere» biler.
«For oss er det viktig å kunne gjøre arbeidssituasjonen for sjåførene bedre, ved hjelp av ny teknologi», sier Hans Ahola – sjefen for Ahola Transport.
Sammen med Scania vil han innføre semi-autonome biler for utvikle nye transport-teknolgier.
Men ikke mer revolusjonerende enn at i første omgang skal det også her være med en sjåfør i hver eneste bil i konvoien.