-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
X-klasse i glass og ramme
På nettet ble 770.000 kunstnere bedt om å gjøre noe på X-Klassen til Mercedes-Benz. Med imponerende resultater.
Der ute i Cyberspace et sted er det et kunstnerkollektiv som kaller seg Talenthouse.
Riktignok har de kontorer med levende mennesker også, både i London, Berlin og Los Angeles. Men hele opplegget er en community på nettet der kreative multi-media folk (sikkert bots også for alt jeg vet) samles og får tildelt oppgaver.
Oppgavene kan løses med video, levende kunst, 3D, infografikk, musikk, mote, foto, god gammeldags tegning eller maling og alt man ellers måtte finne på for å skape ut uttrykk.
For så er poenget at merkevarer som gjerne vil ha litt oppmerksomhet av annen type enn det som kommer rett fra byrået, går dit og blir enige om et samarbeid.
Mercedes-Benz er en av dem som banket på og kom med et forslag. Dermed la Talenthouse ut oppgaven til alle sine interesserte kontakter og resultatene strømmet på.
Nå var ikke oppgaven vanskeligere enn å skape et visuelt kunstverk basert på produsentens første stor-serie pickup.
Og her ser vi da X-klassen presentert med neon-farget regnskog, i noir animasjon, over klipper eller i futuristiske byer, i snø og på strand og under fossefall, fantastiske resultater som kom fra alle kanter på hele kloden.
PRØVEKJØRING AV X-KLASSE: Sent, men godt
Tilsammen 498 forslag kom inn, og juryen som Mercedes hadde satt ned valgte ut 11 av disse kunstverkene.
Og dermed, forteller Talenthouse, er de oppe i 1,7 millioner kunstverk fra 770.000 kreative personer som har jobbet sammen med 120 merkevare-navn så langt. 3.500 av deltakerne har til nå fått belønning i form av honorar, premie eller spesiell oppmerksomhet rundt navnet.