-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Norgeshistoriens største godsundersøkelse
Onsdag og torsdag denne uken skal all godstransport på hele Vestlandet registreres. Målet er å kartlegge alt gods som blir fraktet inn og ut av landsdelen.
Ifølge Statens vegvesen blir dette den største godsundersøkelsen i Norgeshistorien.
– Dette blir veldig spennende, uttaler prosjektleder Bjarte Børtveit i Statens vegvesen i en presseuttalelse.
230 mennesker er klare til å stoppe og intervjue sjåførene på alle tunge kjøretøy ved 21 geografiske punkter langs Vestlandet i de to døgnene undersøkelsen varer.
– Vi stopper tungtrafikken og intervjuer sjåførene. Dette gjør vi på alle fjellovergangene mellom øst og vest, på alle ferjene langs E39, på Fjordline og en del andre ferjer, og på veivesenets kontrollstasjoner, forteller Børtveit.
I tillegg blir det hentet inn statistikk og gjort intervju på de store godsterminalene og i havnene langs kysten fra Rogaland til Møre og Romsdal. Målet er at så godt som all godstransport i de fire Vestlandsfylkene skal kartlegges.
Godsundersøkelsen skal gi mer kunnskap i arbeidet med å nå målene i Nasjonal Transportplan om en mer effektiv og miljøvennlig godstransport. I tillegg er det et mål å få mer gods over fra vei til sjø og banetransport.
– Poenget er å få en oversikt over hvor transporten kommer fra, hvor den skal og hva slags gods som blir fraktet, samt hvor mye det er, utdyper Børtveit.
Veivesenet utførte en lignende undersøkelse i 2012, men da i mindre omgang.
– Når rapportene fra årets undersøkelse er ferdige kan vi sammenligne og se om det har skjedd endringer i godstransporten de senere årene.
Børtveit håper å se utviklingstrekk og kanskje identifisere rammevilkår, tiltak og endringer som har bidratt til endringer i godsstrømmene.
– Etterpå kan vi komme med forslag til tiltak og hva vi mener overføringspotensialet fra vei til sjø og bane er, sier prosjektlederen.
Statens vegvesen er oppdragsgiver for undersøkelsen sammen med fylkeskommunene Rogaland, Sogn og Fjordane og Møre og Romsdal, mens Asplan Viak og IRIS har fårtt oppdraget med å lage en hovedrapport, samt delrapporter til de enkelte fylkene, i etterkant.