-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Pizza på SEMA
De dagene SEMA har vært åpen i år har Toyota servert pizza. Fra en hydrogendrevet pizzaovn på hjul.
Sammen med Pizza Hut og et par andre gode hjelpere har Toyota klart å samle litt oppmerksomhet på SEMA.
Og det er godt gjort, den utstillingen mangler nemlig ikke objekter med enorm oppmerksomhetsfaktor.
Men her snakker vi om mer enn bare en rullende pizza-sjappe. Det som imidlertid er åpenbart for publikum er akkurat det, men også her med en spesiell twist. For selve produksjonen skjer ved hjelp av roboter.
Her har Toyotas Motorsport Senter kastet seg ut i noe de ikke kunne tidligere, men som de åpenbart har løst bra. De har bygget om planet på en Tundra til et skreddersydd pizza-kjøkken.
Kjøleskap for pizzaene og en conveyor-ovn er hovedingrediensene. Pluss to computerstyrte robot-armer. En arm åpner kjøleskapet og velger den halvfabrikata-pizzaen som er bestilt, legger den på beltet og lukker skapet. Så går kakestykket gjennom ovnen og i den andre enden kommer den andre armen og henter produktet, plasserer det på benken, kutter det opp i seks stykker som den så legger i esker og leverer.
Seks – syv minutter tar det før pizzaen blir ferdig.
Men det pazzaspiseren ikke ser er at dette er en Tundra bygget opp fra bunnen.
Den har fått Mirais drivlinje, brenselceller, hydrogentanker – hele pakka. I tillegg leverer drivanlegget strøm både til kjøleskap, ovn og roboter.
Det er Nachi Robotic, en av Toyotas naboer i Texas, som har ordnet robotene.
Og, interessant nok, er det Toyotas lastebil-teknikere som har hjulpet til med brenselcelle-bilen.
De jobber jo med et større brenselcelle-lastebil-prosjekt selv.