-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
1.580 tungbiler tatt uten godkjente vinterdekk
I fjor manglet 1.580 av totalt 63.000 kontrollerte tungbiler godkjente vinterdekk. Men tross siste tids snøkaos på veiene ser veivesenet en bedring.
Statens vegvesen sjekket i 2018 vinterutrustningen til 13.000 flere tungbiler enn året før.
Av de kontrollerte kjøretøyene hadde 1.580 kjøretøy ikke godkjente vinterdekk og litt over 900 hadde mangler ved kjettinger.
Totalt fikk 418 kjøretøy bruksforbud på grunn av for dårlig veggrep i forhold til kjøreforholdene. Åtte ble anmeldt.
– Vi registrerer at tross alt så blir vinterutstyret litt bedre for hvert år. Men det er fortsatt et stykke igjen til vi er fornøyde. Det er vi ikke før alle har ting i orden, understreker sjefingeniør Arnfinn Eriksen i Statens vegvesen i en uttalelse på vegvesen.no.
I 2015 kom det krav om vinterdekk på samtlige hjul på tunge kjøretøy. Det vil si merkede vinterdekk med minst 5 mm mønsterdybde.
I fjor manglet 1.580 av de 63.000 kontrollerte tungbilene godkjente vinterdekk.
– Ikke alle uten vinterdekk fikk kjøreforbud. Det kan vi ifølge regelverket kun gi hvis kjøretøyet ikke har godt nok veggrep. Dette avhenger av kjøreforhold som varierer fra kontroll til kontroll, sier Eriksen.
LES OGSÅ: – Denne uken gjør vi en ekstra innsats