-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Krone og Liebherr sammen om ny kjølemaskin
Fahrzeugwerk Bernard Krone har i partnerskap med Liebherr Aerospace & Transportation lansert en ny kjølemaskin under navnet Celsineo.
Liebherr er en av verdens største aktører innen temperaturregulering på feltene fly og jernbanevogner. Selskapet vil ha ansvaret for utvikling og produksjon av Celsineo kjølemaskiner.
– Krone er en av Europas største produsenter av transportmateriell for vei og bane, og har ansvaret for montering på trailere og vedlikehold og reservedeler gjennom sitt omfattende servicenett, forteller Preben Ferre hos Krone-importør i Norge, Vogn-Service AS.
Navnet Celsineo kommer visstnok av Celsi etter den svenske matematikeren og fysikeren Anders Celsius, og Neo som er gresk og betyr ny.
Krone og Liebherr har i samarbeid med transportører analysert hvilke behov dagens transport har når det gjelder kjøling, og resultatet ble det de hevder er et «nytt konsept».
Celsineo er bygget opp med tre separate kjølemoduler som er lukkede og uavhengig av hverandre.
Modulene kan styres individuelt, og avhengig av hvordan disse stilles inn, dekker samme maskin ulike behov; blomster, kjøl og ulike frysebehov.
Dette skal også bidra til redusert ståtid og transportavbrudd. Ved en eventuell feil på en av modulene, vil fortsatt de to gjenværende fungere slik at transportoppdraget kan fullføres.
Hver modul kan også oppgraderes eller byttes dersom nye krav til for eksempel støy eller utslipp krever endringer.
Systemet benytter kjølegassen R452, men er forberedt på fremtidig F-Gas.
Modulene kan ifølge produsenten enkelt skiftes av ethvert verksted, også uten egen kjølekompetanse.
– Celsineo vil i første omgang komme i versjon for en temperatursone, men på sikt også i versjoner med flere temperatursoner, forteller Preben Ferre.