-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Automatisk Pizza på døren
Nuro er en av de mange start upene som skal konkurrere med både varebiler og sykkelbud. Nå leverer de pizza i Houston.
Domino’s er et selskap som åpenbart er opptatt av å få pizzaene sine kjapt og effektivt ut til kundene.
De slo seg sammen med Ford om en liten flåte selvkjørende pizza-ekspresser i Michigan for to år siden.
Nå går de sammen med Nuro om å distribuere maten i Houston, Texas.
Nuro er en av de mange som bygger autonome kjøretøy, beregnet på på-døra leveringer i urbane områder.
De kom for alvor på skjermen da japanske SoftBank investerte nesten en milliard dollars i selskapet tidligere i år.
Frem til da hadde de bygget seks av sine R1-modeller, nå blir det flere.
Nuro er en tydelig avviker i forhold til mange av sine kolleger ved at de spesialiserer seg på vareleveringer og dropper alle tanker på å flytte folk.
Foreløpig i hvert fall.
Dermed har de kunnet bygge noe som er halvparten så bred som en vanlig kompakt bil, og mye kortere.
I tillegg har de bygget om ca. 50 vanlige biler til selvkjørende som brukes i vanlig trafikk i California, Arizona og Texas – alle med en sjåfør om bord for sikkerhets skyld.
Nå er ikke Pizzaene i Houston uten back up heller. Siden det ikke er plass til noe menneske i R1, blir hver eneste av dem fulgt av en vanlig bil med sjåfør som har fjernkontroll over de førerløse.
Nå kan det se ut som om varelevering blir det første store området for autonom transport. Men det er ikke sikkert at den holder seg på bakken.
Med Amazon, Uber og mange andre som vil bruke droner, man det ut som om mye av trafikken vil bli flyttet opp i en tredje dimensjon.
Se video fra testing av konseptet: