-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Bestillingsklar el-varebil
Peugeot starter i dag salget av sin elektriske varebil, e-Expert. Bilen leveres i tre lengder og har brukbar rekkevidde for svært mange.
Bilen skal selges under fire forskjellige merkenavn, Bertel O. Steen står for salget av tre av dem mens Toyota har den fjerde.
- Når leveringene av Citroën ë-Jumpy, Opel Vivaro-e og Peugeot e-Expert starter denne høsten blir det de første varebilene i klassen med en rekkevidde og ladehastighet som gjør at kunder endelig kan velge helelektrisk, uten å måtte inngå kompromisser, sier Roy Erik Johnsen, merkesjef for PSA varebil hos Bertel O. Steen.
Kunder som kjøper en av de nye varebilene fra PSA kan velge mellom to størrelser på batteriene, alt etter hvilke behov de har.
Litium ion-batteriet på 50 kWt gir en rekkevidde på 230 kilometer, mens det største på 75 kWt gir en rekkevidde på 330 kilometer. Alt målt etter standard WLTP-norm for kombinert kjøring.
Startprisen på de tre bilene er like, og gjelder for utstyrsnivået som det i dag selges mest av i de fossile utgavene. Det betyr Citroën ë-Jumpy Proff, Opel Vivaro-e Elite og Peugeot e-Expert Mester.
Prisene er som følger:
- L2 136 hk 50 KWt: 379.900
- L2 136 hk 75 KWt: 419.900
- L3: 136 hk 50 KWt: 391.900
- L3: 136 hk 75 KWt: 431.900
Dette er ifølge importøren godt utstyrte varebiler som inkluderer blant annet ryggekamera, infotainment med berøringsskjerm, parkeringssensorer foran og bak, blindsonevarsling og fartsholder med hastighetsbegrenser.
- I tillegg vil kunder som kjøper en av våre nye elektriske varebiler kunne søke om 50.000 kroner i tilskudd til bilkjøpet og 5000 kroner til installasjon av lader, forteller Johnsen.
God lasteevne og rask lading
Et viktig mål under utviklingen av de nye elektriske varebilene fra PSA har vært å gjøre dem like fleksible som utgavene med forbrenningsmotor.
Med en nyttelast på opptil 1275 kilo og mulighet til å trekke tilhenger på ett tonn, dekker de trolig behovet for svært mange varebilkunder.
Ettersom det fra start har vært planlagt å bygge en elektrisk versjon, er batteriene plassert under gulvet, noe som gjør at både lastehøyde og lastekapasitet beholdes.
Motoren i de nye varebilene er på 100 kW (136 hk) – og har et dreiemoment på 260 Newtonmeter.
De nye varebilene fra PSA lader svært raskt. På en 100 kW ladestasjon, lader du 80 prosent av det minste batteriet på en halvtime, mens det store 75 kWt-batteriet trenger 45 minutter på samme øvelse.
Som standard leveres bilen med enfaselader på 7,4 kW, mens kunder som ønsker raskere lading hjemme eller på jobb, kan velge trefase ombordlader på 11 kW.
Via en app på smarttelefonen kan brukeren kontrollere klima og sjekke ladestatus direkte fra smarttelefonen.
Tre lengder
Med en nyttelast på opptil 1275 kilo, og en totalvekt fra 2800 til 3100 kilo – nærmer man seg også biler i klassen over. En vendesirkel på kun 11,3 meter, gjør at den også er svært hendig i bymiljøet.
Ettersom de fleste versjonene er rundt 190 centimeter høye, betyr det at de også lett går inn i parkeringshus.
Salget starter nå – og de første bilene leveres til høsten.