-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Skal takle de tøffeste vinterforholdene
Continental kommer med to nye tungbildekk beregnet på de røffeste vinterforholdene i Skandinavia.
Conti ScandinaviaExtreme HD3 er et nytt drivhjul for det produsenten beskriver som «ekstremvinteren», mens Scandinavia HS3 ED er et nytt styredekk «for grovere vei og røffere bruk».
Drivhjulet skal ha en «optimalisert gummiblanding» og et betydelig økt antall siper.
– Konstruksjonen med brede langsgående skulderspor siker maksimal trekkraft på mykt snødekke gjennom hele dekkets levetid. Den store andelen av naturgummi gir en høy grad av elastisitet selv ved ekstremt lave temperaturer (-50°C), sier Marketing and System Coordinator CVT, Alexander Clementz i Continental Dekk Norge i en pressemelding.
Dekket har tredimensjonal sipedesign med dobbel funksjon ved at de låser knastene i hverandre. Ifølge produsenten skal dette redusere slipp og deformasjoner, samtidig som det gir større kontaktflate. Dekket er konstruert spesielt for veigående tungtransport, men passer også til buss.
– I testing av dekkene i felt på kundebiler beviste Conti ScandinaviaExtreme HD3 sin robusthet på tyngre biler hvor høyt moment og tunge lass utfordret dekkene og mønsterkonstruksjonen til det ytterste, spesielt i bratte bakker og på glatt veiunderlag. Dekket har også vist god ytelse på busser i regional kjøring på veier med mye snø, sier produktsjef, Erik Lillefoss, i pressemeldingen.
Continental hadde med seg det nye drivhjulet på årets Scania Winter i Trysil hvor gjestene fikk prøve det på utfordrende veiunderlag (mye is i år). Dekket var montert på en Scania R520 og nye Scania R540.
Conti ScandinaviaExtreme HD3 lanseres i dimensjonen 295/80R22.5 før det senere også blir tilgjengelig i dimensjonene 315/7022.5 og 315/80R22.5.
Den andre nyheten, styreakseldekket Conti Scandinavia HS3 ED, er utviklet for krevende vinterkjøring som tømmer- og anleggstransport med blandet kjøring på grovt veiunderlag.
Mønsteret er konstruert for den såkalte Høst-Høst kjøringen, hvor første halvdel av slitegummien er utviklet for vinterføre.
– På dette dekket er det skrå blokker for bedre motstandsdyktighet mot steinskader, sikksakk mønsterspor for vintergrep og bedre gjørme- og snøutkasting. Dekket har også siper for best mulig grep på våt og snødekt vei, forklarer Clementz.
Conti Scandinavia HS3 ED lanseres i dimensjonen 385/65R22.5 med 164K belastningskode som også passer med 10-tonns styreaksel i tillegg til dimensjonen 385/55R22.5 i 160K variant.