-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Hevder ny app skal forbedre drivstofforbruket
DAF Trucks vil gi sjåførene kjøretips gjennom mobiltelefonen for å redusere drivstofforbruket.
Den nye DAF Connect-appen kobles direkte til et Eco Score-kort som allerede finnes i flåtestyringssystemet, og gir føreren konkrete innspill "rett i lomma" om hva de kan gjøre for å kjøre mer effektivt.
Som for eksempel å akselerere jevnt og ikke la lastebilen stå på tomgang, eller forutse trafikkflyten bedre. Bruk av fartsholder og visning av hvor lenge maskinen har stått på tomgang er synlig på et dashbord, der føreren umiddelbart får tips om hvordan lastebilen kan kjøres mer effektivt.
- Vi har lagt merke til at et voksende antall DAF-kunder belønner førere med Eco Score-kort som viser at de kjører mer effektivt, sier Markedsføringssjef for DAF Connect, Jorg Wijnands.
DAF Connect-appen lar førere analysere sin egen ytelse, ikke bare i løpet av de siste 24 timene, men også for den siste uken, måneden, kvartalet eller hele det siste året.
Siden appen er koblet opp mot førerens kort, vil vedkommende alltid ha tilgang til egne ytelsesrapporter, uavhengig av hvilken DAF-lastebil de kjører og om de jobber for forskjellige arbeidsgivere.
En annen funksjon i DAF Connect-appen er muligheten planleggere og flåteeiere får til å kommunisere med føreren om tidsplaner, ruter og andre logistiske utfordringer.
Spørsmålene deres dukker opp på mobiltelefonene til førerne, og kan besvares med et tastetrykk. All kommunikasjon mellom føreren og hovedbasen blir deretter lagret sentralt. Dette gir nye planleggere tilgang på den samme informasjonen, for eksempel når et nytt skift tar over.
De fleste lastebilene som produseres av DAF, leveres ferdig utstyrt med flåtestyringsplattformen DAF Connect.