-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Toyota-pod til OL
Inntil seks passasjerer skal det bli plass til i Toyotas nye APMer (Accessible People Mover). De blir klare til OL og Paraolympics i Tokyo neste år.
Den er på størrelse med en bussholdeplass, den nye folkeforflytteren fra Toyota.
Men så har de satt hjul på den.
Og heldigvis også et ratt. Her er det for en gangs skyld ikke snakk om selvkjøring.
Dette er noen kjøretøy Toyota skal bygge i forkant av de store lekene som arrangeres i Tokyo neste år.
De skal sørge for transport den siste kilometeren og skal utelukkende benyttes på korte strekninger med lave hastigheter.
Føreren tar nokså mye plass, der han troner foran, men bak ham er det plass til seks sittende.
De er spesielt godt egnet for rullestoler, man klapper opp den bakerste benken og der blir det så plass til to rullestoler med kvikk fix.
Siden de er uten vegger, og folk kan bestige den fra begge sider, skal det ikke mye fantasi til for å se for seg at det også blir en del som kommer til å henge utenpå disse kjøretøyene.
200 slike skal Toyota bygge nå. Ikke alle skal gå til personbefordring, noen innredes også som hjelpe- og rednings-pod’er. For eksempel kan man fjerne baksetet og deler av den midterste benkeraden og dermed er det plass til en båre, med hjelpemannskaper ved siden av.
LES OGSÅ: Toyota med varebilsentre og elektriske varebiler