Ford Ranger Raptor
Ford Ranger Raptor
Ford Ranger Raptor
Ford Ranger Raptor
Ford Ranger Raptor
Ford Ranger Raptor
Ford Ranger Raptor
Ford Ranger Raptor
Ford Ranger Raptor
Ford Ranger Raptor
Ford Ranger Raptor
Ford Ranger Raptor

Ford med sprek Ranger

De er elsket i flere markeder, men anses primært som jobbebiler hos oss. Kanskje Ranger Raptor kan endre oppfatningen?

Publisert

Ranger Raptor kan bli et alternativ for dem som ønsker en kul SUV, tydelig inspirert som den er av storebror F-150 Raptor.

Nå fins det nok av spesialfirmaer som gjerne svinger tryllestaven over pickuper – eksempler på det er Arctic Trucks i Drammen – men det er ikke så ofte vi ser noe så kult som dette direkte fra fabrikk.

Bilen er produsert i Thailand og er foreløpig kun beregnet for Asia Pacific markedet. Vi får jo håpe den finner veien til oss etter hvert, selv om jeg har min tvil. USA, derimot, hvor Ranger nettopp er relansert, står nok snart for tur.

Ranger Raptor er utstyrt med en firesylindret twin-turbo dieselmotor med 213 hester og et dreiemoment på 500 Newtonmeter. Kreftene fordeles gjennom en 10-trinns automatkasse.

Blant spesialutstyret på Raptor-utgaven inngår Fox Racing støtdempere, integrert hengerfeste, BF Goodrich All Terrain dekk i 285/70 R17 og elektronisk styrte off-road program som Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock og Baja mode for de mest ekstreme forhold.

Den har fått økt bakkeklaring til 283 mm, har en angrepsvinkel på 32,5 grader og en avkjøringsvinkel på 24 grader.

Det ble ifølge OFV registrert 880 nye Ranger varebiler i Norge i fjor, og det gjorde den til vår nest mest solgte etter Toyota Hilux (1156).

Powered by Labrador CMS