-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Hino tettere på skateboard
Hino har samarbeidet med den israelske skateboard-produsenten, REE Automotive, før. Da endte det med en bil de kalte FlatFormer. Nå har de to gått inn i et enda tettere forhold.
Det nye prosjektet til Hino og REE er intet mindre enn å «skape ny verdi for samfunnet ved å tilby neste generasjons mobilitet for kommersielle produkter.»
En strategisk forretningsavtale kaller de det.
Hino, stor lastebilprodusent i Japan. REE en israelsk mobilitets-startup som har vist en rekke elektriske ‘skateboards’ egnet for alt fra mikrobiler til store lastebiler.
Vi så den store lastebilen på siste IAA i Hannover. Den var åpenbart så interessant at partene skal gå lenger med ideen.
Sammen skal de utvikle en modul plattform med den samme REEcorner-teknologien vi så på FlatFormer. All elektronikk og opphengning og drivlinjen ligger i dette brettet.
På toppen skal det legges en nyutviklet Mobility Service Module.
I den kan man frakte personer eller gods, eller den kan bringe service til kunder – selskapene sier den skal kunne tilpasses en rekke av dagens og fremtidens kundekrav. Og at den skal legge merverdi til data-styrte tjenester.
Mobilitets-service-modulen kan også tjene som en stand-alone enhet. Kobles av brettet som da kan dra av gårde og finne en ny modul for å utføre andre oppgaver.
Den gamle blir stående tilbake som en pakkeutleveringshub, eller et venteværelse, eller som et midlertidig gatekjøkken.
Bare fantasien begrenser.
- Ree er et visjonært selskap, og jeg er overbevist om at denne avtalen vil bli en viktig driver for Hino når vi nå er i ferd med å skape merverdi i kommersielle mobilitetsløsninger som også er i harmoni med fremtidens miljøbehov, sa Yoshio Shimo, Hinos CEO.