-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Første tunge Mercedes fra Kina
I september kom de siste underskrifter på plass. Denne uken trillet den første Foton Daimler av båndet.
Auman GTL er navnet på den nye lastebilen som produseres på en ny fabrikk i Beijing-forstaden Huairou.
Det er tyske Daimler og kinesiske Foton som står bak dette nye initiativet som gjør Mercedes til den eneste utenlandske aktøren med biler i absolutt alle segmenter i Kina.
Tyskerne har hatt planer om å bygge lastebiler der helt siden 2005. Men det dukket stadig opp nye problemer og utsettelser. Først for et snaut år siden var alt på plass, og en joint venture, Beijing Foton Daimler Automotive Co., var formelt på plass.
Dermed er de på plass i et marked som øker nesten like mye som personbilmarkedet: i fjor ble det solgt ca. 1,2 millioner biler over seks tonn der. Det tallet regner man med skal stige til 1,5 millioner innen 2020.
Foton har bidratt med litt over 100.000 av disse hvert år. Men med Mercedes om bord planlegges blant annet en helt ny fabrikk, som kan få den samlede kapasiteten opp på 160.000 biler/år.
Det skal også bygges motorer der, OM 457som møter China IV i dag og som uten problemer kan oppgraderes til China V når det blir nødvendig.
Foton bygger biler helt nede fra minivan-størrelse og har ambisiøse mål for fremtiden. Innen 2020 skal de være oppe på et volum på 4 millioner biler, hvorav 1,4 (også de største) skal eksporteres.
De skal omsette for CNY 500 milliarder og sitte igjen med en fortjeneste på 30 milliarder CNY.
Med Daimlers hjelp.
Du finner mer om ekspansive Foton her: www.foton-global.com/