-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volvo forutser farer
Morgendagens lastebiler fra Volvo kan automatisk identifisere trafikkfarer lenge før sjåføren gjør det.
Dette kan virkelig bli en realitet i løpet av de neste ti år, i følge Volvo Trucks.
Sammen med flere andre partnere presenterte de nylig hvordan morgendagens trafikksikkerhet kan økes gjennom nye løsninger for kommunikasjon mellom kjøretøy og deres omgivelser.
Demonstrasjonen fant sted på en testbane utenfor Frankfurt i Tyskland.
Veiarbeid rundt neste sving, et utrykningskjøretøy som kommer raskt opp bakfra, en personbil som har stoppet helt opp midt i veien eller et islagt veiparti. Dette er eksempler på potensielle ulykkessituasjoner som kan unngås hvis lastebiler, personbiler, motorsykler og infrastruktur snakker samme språk.
- Med ny kommunikasjonsteknologi kan sjåføren raskt bli varslet om en mulig fare og dermed lettere kunne unngå farer. Dette åpner døren til en helt ny generasjon av ulykkesforebyggende sikkerhetsløsninger, sier Lars-Göran Löwenadler, Safety Director hos Volvo Trucks.
Kommunikasjonssystem demonstrert på testbanen
Innenfor rammen av en bred felleskampanje i EU kalt "Car 2 Car Communications Consortium" (C2C-CC) har kjøretøyprodusenter, systemleverandører og forskere samarbeidet for å utvikle et system som tillater kommunikasjon mellom kjøretøy og deres omgivelser.
Dette prosjektet ble i praksis demonstrert for første gang 22-23. oktober i et antall av realistiske simuleringer på Opels testbane i Dudenhofen utenfor Frankfurt.
Dette fellesprosjektet samler ni personbilprodusenter, men bare en lastebilprodusent.
- Akkurat som C2C-CC har Volvo Trucks et stort fokus på ulykkesforebyggende sikkerhet hvor vi tar hensyn til hele det komplekse trafikkmiljøet. Ved å delta i dette fellesprosjektet blir vi involvert i å legge grunnlaget for enda større sikkerhet, ikke bare for dem som kjører våre lastebiler, men for alle trafikkanter i hele Europa, sier Lars-Göran Löwenadler.