Hver bil sin Statoil-kopp

700.000 nordmenn har en Statoilkopp. Nå lanseres 2010-koppen og Statoil har en målsetting om en kopp i hver bil.

Publisert

Statoil-koppen ble introdusert i 2003, og gir innehaver gratis kaffe eller annen varm drikke på alle Statoil-stasjoner i ett år.

Koppen var i 2009 vært fast inventar i hver fjerde nordmanns bil. Nå setter Statoil målet enda høyere.

Norge er et av verdens mest kaffedrikkende folk. Selv om koppen kan brukes på alle varme drikker, gikk det så mye som 25 millioner kopper med kaffe på stasjonene i fjor.

- Så langt i år ligger vi an til å drikke så mye som 4,5 millioner liter Statoil-kaffe, sier informasjonssjef i Statoil Norge, Pål Heldaas.

- For oss i Statoil er det uten tvil blitt vårt viktigste relasjonsbyggende tiltak mot kundene.

- Det er ingen tvil om at Statoilkoppen har blitt en del av mange nordmenns hverdag. Vi merker på tilbakemeldinger fra kunder at Statoilkoppen er mer enn en kopp, kundene engasjerer seg i alt fra utformingen av lokket, koppens design til selve kaffen.

- Årets lokk er blant annet vesentlig utbedret fra fjoråret basert på tilbakemeldinger fra kundene, så vi håper jo at så mange som mulig benytter seg av denne muligheten, sier heldaas

- Ønsker du likevel å skifte ut koppen til den nye, tar vi i mot gamle kopper og lokk på hver enkelt stasjon slik at disse resirkuleres på en god måte.

Kan velge

Nytt av året er at kunden ikke trenger å kjøpe ny kopp, det holder å bytte ut lokket.

Pris for 2010 koppen:

Ny kopp: kr 149

Nytt lokk: kr 99

Powered by Labrador CMS