-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Buss fra Bentley (og Aston)
Dette må være verdens mest eksklusive buss. En sliten ex-London Routemaster, med håndlaget interiør utført av Bentleys dyktigste håndverkere.
Det er ikke lenge siden vi fortalte om hvordan Bentleys designere hadde gitt hvert sitt (og vel så det) kunstverk til inntekt for et lokalt kreftsykehus.
LES: Bentley på veggen
Nå har de som jobber på denne prestisjefabrikken vært der igjen. For kort tid siden kunne de overlate et strålende eksempel på tradisjonsrikt håndverk til et lokalt sykehjem.
St. Luke’s heter et sykehjem i Cheshire som gir plass til kreftpasienter som nærmer seg slutten. I England er imidlertid støtten til sykehjem meget lav, de må skaffe 70 prosent av midlene selv, det offentlige bidrar bare med de siste 30.
St. Luke’s hadde fått tak i en sliten gammel Routemaster som de hadde tenkt å benytte til innsamlingsaksjoner.
Dette hørte støttespillerne hos Bentley om, det tok ikke lang tid før de hadde samlet et skikkelig lag. 59 spesialister på skinn, tre, vedlikehold og andre operasjoner kastet seg over den gamle damen, og etter til sammen 2.000 timer fremstår den som en rullende salong.
Det samme skinnet som du finner i en ny Bentley, det samme nydelige intarzia-arbeidet og de samme glupe detaljene som i produksjonsbilene.
For eksempel bygget karosserispesialistene om de søplekassene som hang ved dørene, der de reisende skulle kaste brukte billetter, til innsamlingsbøsser.
Men det stopper ikke der. Tidligere på året måtte også Bentley kutte ned på produksjonen. Da brukte en rekke av de ansatte den ekstra fritiden sin til vedlikehold på sykehjemmet. Fra å nyinnrede hjemmets butikk til å overhale hele hagen.
Og bussen? Den triller fornøyd rundt nå og heter selvfølgelig bare Luke.
PS!
Siden vi snakker eksklusive biler og busser. Husket vi å fortelle deg at Aston Martin, sammen med Norman Fosters arkitektfirma kom på delt førsteplass da London Transport gjorde en designkonkurranse der de ba om avløsning til dagens Routemasters?