-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
- Norske veier forfaller igjen
Tiltakspakken etter finanskrisen medførte godt vedlikehold av veinettet i fjor. Men i år slår det sprekker igjen, spår Statens vegvesen.
I tiltakspakkene i fjor ble det satt av 810 millioner kroner til drift og vedlikehold.
I 2009 ble det første året siden 70-tallet hvor etterslepet i veivedlikeholdet ble mindre. Men i år gjør kostnadsutviklingen at utviklingen trolig blir negativ igjen, melder Bergens Tidende.
Hver tredje meter
Hver tredje meter av stamveiene, de største veiene, i Norge har dårlig eller svært dårlig veidekke, konkluderer Vegvesenet, som nå slår alarm.
Økningen spises opp
- Vi klarer ikke å stoppe forfallet på disse veiene. Kjøpekraften vår blir oppspist av kostnadsutviklingen, sier regionveisjef Olav Ellevset i Vegvesenets region vest, som har spesielt store kostnader med vedlikehold av alle tunnelene på Vestlandet.
Etterslep
Kostnadsøkningen i Vegvesenets langvarige kontrakter spiser opp økningen til 4,2 milliarder kroner til årlig vedlikehold av stamveiene, som ble vedtatt i nasjonal transportplan i fjor.
Etterslepet i vedlikeholdet ble i fjor beregnet til åtte milliarder kroner.
Noen har fått mer
Utviklingen er imidlertid positiv på en del av riksveiene, som fra 1. januar i år ble omdøpt til fylkesveier og flyttet innunder fylkeskommunenes ansvarsområde.
Både Hordaland og Sogn og Fjordane har satt av mer penger til veivedlikehold enn det staten hadde tildelt.