-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
- Nei til tungtrafikk på ferja
Lastebiler bør geleides utenom ferjene, foreslår Irene Johansen (Ap).
Irene Johansen (Ap) mener at Moss kommune bør undersøke mulighetene for å nekte tungtransport på Bastø-ferjene, melder Moss Avis.
- Tungtransporten til og fra ferjene er det som skaper mest støv og støy i Moss. Og det fraktes farlig last tvers gjennom sentrum. Derfor bør Moss undersøke mulighetene for å geleide tungtransporten gjennom Oslofjordtunnelen, som jo er den tverrforbindelsen over fjorden som myndighetene har valgt, sier stortingspolitikeren til Moss Avis.
Noe må gjøres
Bakgrunnen er at Vegdirektoratet nå krever at Bastø Fosen setter inn en fjerde ferje mellom Moss og Horten fordi oversittingsprosenten. Antall biler som må vente på neste ferje, de to siste årene har vært på over 10 prosent.
- Som samferdselsminister bestilte Liv Signe Navarsete (Sp) en inngående utredning av en ny tverrforbindelse over Oslofjorden. Og dette jobbes det med, sier Irene Johansen.
Kontroversielt
- Å nekte tungtransport på fergene er kontroversielt. Det vil bidra til å fokusere på de problemene Moss har som følge av ferjetrafikken, men det vil ganske sikkert bli avvist. Transportnæringen vil reagere, spår Johansen.
«Miljøuvennlig»
- Dette er en kjempedårlig idé, erklærer styremedlem Jan-Yngvar Tømmerholt i Norges Lastebileier Forbund (NLF).
- Oslofjorden er bratt og tung, og det er ikke i tråd med dagens miljøbevissthet å kjøre tungtransport om Drøbak og Drammen når vi er i Moss og skal til Tønsberg. Innimellom er jo også Oslofjordtunnelen stengt, og da må vi eventuelt kjøre om Oslo. Nei, dette utsagnet synes jeg ikke henger på greip, sier Tømmerholt.
Bedt om fjerde ferje
Tømmerholt forteller at NLF har bedt om en fjerde ferje i flere år.
- Våre medlemmer opplever daglig ventetid på både én og to timer, og ofte er én av dagens tre ferger på service. Derfor trenger Bastø Fosen en fjerde ferje.
«Useriøst»
Daglig leder Olav Brein i Bastø Fosen har kun en kort kommentar til Johansens utspill.
- Jeg forholder meg ikke til stortingspolitikere, men til Vegdirektoratet. Dette forslaget er ikke seriøst, for å si det pent.