Større Movano

2010-utgaven av Opel Movano har vokst både i lengden og bredden. Opels gearskiftanbefaler skal bidra til mer økonomisk kjøring.

Publisert

Større lasterom: Movano er blitt 5,7 centimeter lengre i kupeen og har et lasterom på 17 kubikk.

Movano er Opels svar på både varebil, lett lastebil og minibuss.

Den nye 2010-modellen har fått større kupe og vokst i alle retninger i forhold til dagens utgave. Overhenget er blitt betydelig lengre, slik at Movano er en blitt stor doning sammenlignet med sine konkurrenter.

Lengre lasterom

Nye Movano kan leveres med fire forskjellige lengder på karosseriet. Den kan fås som vanlig varebil, dobbelkabin, - "crew cab" eller med lasteplan. Det nye førerhuset er blitt 5,7 cm lengre enn forrige utgave.

Den lengste varianten av Movano er på hele 6848 millimeter. Nyttelasten ligger på fra 1,176 tonn til 2,176 tonn, avhengig av ekstrautstyr. Det leveres ikke en standardutgave av Movano som minibuss, men den er likevel mulig å bygge om til minibuss.

Lett og mellomtung

2010-modellen har en 2,3 liters commonrail dieselmotor (2,3 CDTI), og er tilgjengelig i vektklassen fra 3 til 4,5 tonn.

Den kan leveres med et lasterom på 17 kubikk, med en maksimal nyttelast på 2,5 tonn. Tillatt hengervekt er på hele 3 tonn. Motorserien er tilgjengelig i to varianter: 125 hk og 310 Nm og 146 hk og 350 Nm.

Movano kan fortsatt spesialbestilles med bensinmotor, for de som ønsker det.

Girskiftanbefaler

Movano leveres med 6-trinns manuell girkasse som standard og kan bestilles med halvautomatisert girkasse. Girkassen har ikke clutch, men girspaken må betjenes manuelt. Førere med kun automatisk førerett kan også kjøre denne.

Movano har utviklet et system for økonomisk kjøring ved hjelp av en girskiftanbefaler. Dersom turtallet er forholdsvis høyt, lyser symbolet i dashbordet med girstangen med pila pekende opp.

Powered by Labrador CMS