-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
EU: Like bøter for like regelbrudd
Europaparlamentet vedtok nylig en resolusjon der de går inn for at lastebilsjåfører som bryter reglene for arbeidstid, hviletid og arbeidsforhold skal betale sammenlignbare bøter i EU.
Parlamentarikerne kritiserer EUs medlemsland for de store variasjonene i nivå på bøter for samme type regelbrudd, og oppfordrer landene til mer harmonisering og samarbeid ut i fra sikkerhets- og konkurransehensyn.
I resolusjonen ønsker parlamentet at medlemsstatene skal finne lover og praktiske måter å redusere forskjellene i typer og nivåer av straffer som anvendes.
Det burde vedtas både minimum og maksimum straff for hver forbrytelse mot disse reglene, står det. Parlamentet oppfordrer også medlemsstatene til å øke hyppigheten av kontroller utført av sine nasjonale myndigheter, samt å investere i flere hvilefasiliteter og parkeringsplasser langs motorveiene.
Bøter for overskridelse den daglige kjøretid med mer enn to timer er for tiden ti ganger høyere i Spania (€ 4600) enn i Hellas (€ 400).
Metodene som brukes for å bestemme hvor alvorlig en straffbar handling er, varierer også mellom medlemsstatene. For eksempel tar Belgia både daglig kjøretid og total sammenhengende kjøretid i betraktning, men andre ikke.