NV200 - ikke som alle andre

Nissan valgte å gjøre det alene da de ville ha en ny, liten varebil.

Publisert

Varebilansvarlig Knut Borgen (t.v.) og direktør Terje Lundgaard i Nissan Norge har store forhåpninger NV200:

Renault eier Nissan, og en av intensjonene var å utvikle biler sammen. Slik har det til nå vært

med varebiler, der eneste forskjellen har vært navnene. Men når det gjelder små varebiler skiller de lag.

Mens Renault fortsetter med Kangoo, har Nissan utviklet sin helt egne modell, NV200.

Det er to år siden Nissan første gang viste NV200, som erstatter Kubistar. Nå er den lansert i Norge.

NV200 kommer her til landet foreløpig i en versjon med 4,2 m3 varerom og kun med forhjulsdrift. Bilen har en 1,5-liters dieselmotor på 85 hk.

Det kan komme en alternativ motor med 108 hk i 2011. NV200 vil også kunne leveres som personbil, med to eller tre seterader.

Annerledes

Nissan NV200 skiller seg ut fra mange andre varebiler, med større komfort men også at den kommer i så få varianter.

Mens konkurrentene har biler i lang og kort versjon, driver Nissan med variantbegrensning.

NV200 er en toseter, mens konkurrenter som Berlingo og Partner er tresetere. Selv med en

totallengde på 4,40 meter har lasterommet plass til to euro-paller, og har en lengde på 2,04 meter.

Det er enkelt å laste og losse varer, da bakdørene kan svinge helt rundt. Bilen leveres standard med en sidedør (skyvedør), men kan også leveres med en skyvedør på hver side.

ABS-bremser og bremseassistanse er standard. Det samme er to kollisjonsputer. Sidekollisjonsputer og elektronisk stabilitetsprogram leveres bare på de dyrere

utstyrsvariantene (Comfort plus og Premium).

Premium-utgaven har ryggekamera som standard.

Powered by Labrador CMS